PRESS RELEASE
COMMUNIQUÉ de PRESSE

 

NOS 2014
July/Juillet
La floraison ne fait pas de quartier
Press Release
Communiqué de Presse


NOS 2013
July/Juillet
Bâtir sur / Bâtir contre - Build on / Build against
Press Release
Communiqué de Presse

NOS 2012
July/Juillet
Après tout, …… ,After all
Press Release
Communiqué de Presse

NOS 2011
July/Juillet

Yin Yang Music
Press Release
Communiqué de Presse


NOS 2010
July/Juillet

le beau le bien le vrai
Press Release
Communiqué de Presse

NOS 2010
May/Mai

Dennis Bellone
Press Release

NOS 2009
October/Octobre
Ian Tyson

Press Release
Communiqué de Presse

NOS 2009
July/Juillet

Hand in Hand
(Main dans la Main)

Press Release
Communiqué de Presse

NOS 2008
NOS Open
Press Release
Communiqué de Presse

NOS 2007
Pas de soucis
Press Release
Communiqué de Presse


NOS 2006


 

NOS 2013 Exhibition Press Release
For Immediate Release

NOS 2014

Blossoms Take No Prisoners

John Tremblay invites Ryan Foerster, Max Galyon, Vidya Gastaldon, Flora Klein & Stéphane Kropf


Exhibition: 5th July – 31st August 2014
Opening: Saturday 5th July from 4 pm - 7 pm
Hours: Saturdays and Sundays from 5 pm to 7 pm and by appointment

Capitalizing on his cross Atlantic vibrations, American artist John Tremblay has invited five artists to mount an exhibition on site at Non-Objectif Sud (NOS) in Tulette. In the spirit of collaboration as experience and building on alternate realities and shifting perceptions, Ryan Foerster, Max Galyon, Flora Klein and Stéphane Kropf, with Tremblay, will converge from the United States and Europe to La Barralière for a two week long residency. It will culminate in Blossoms Take No Prisoners, an exhibition opening on July 5th through August 31st, 2014 for which NOS will publish a catalogue.

Blossoms take no prisoners and they don't wear watches, yet they mark time in their way by signaling the arrival of the seasons, or keeping the time in which they appear whether they are snowdrops or magnolias. Thus, you must adjust yourself in time and space if you care to catch them at their absolute apex.

Works of art, much like punctual blooms, often tell something of the time in which they are made, and like all growing things, are built on minute reactions to their immediate environment. Artworks are the flowers on history's timeline.

Tremblay first exhibited in New York in 1990, and has since then shown extensively in Europe and the United States. Most recently, his work was included in Dynamo at the Grand Palais, Paris, in 2013. He is now preparing for a mid-career retrospective at the Kunsthalle Bern in summer 2015.

For further information, please contact NOS at:

info@nonobjectifsud.org

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NOS 2013 Communique de Presse
Pour publication immédiate

NOS 2014

La floraison ne fait pas de quartier

John Tremblay invite Ryan Foerster, Max Galyon, Vidya Gastaldon, Flora Klein & Stéphane Kropf.

Exposition : 5 juillet – 31 août 2014
Vernissage: samedi 5 juillet de 16 h à 19 h
Horaires: samedis et dimanches de 17 h à 19 h et sur rendez-vous

Profitant de ses vibrations d'outre–Atlantique, l'artiste américain John Tremblay a invité cinq artistes à monter une exposition à Non-Objectif Sud (NOS) à Tulette. Dans l'esprit de collaboration d'expériences, Ryan Foerster, Max Galyon, Flora Klein et Stéphane Kropf, ainsi que Tremblay, convergeront des Etats Unis et de l'Europe sur La Barralière pour une résidence d'artistes pendant quinze jours. Ceux-ci proposeront des réalités alternatives et perceptions en changement perpétuel. La résidence culminera en une exposition intitulée La floraison ne fait pas de quartier. Elle restera ouverte du 5 juillet au 31 août 2014 et NOS publiera un catalogue.

La floraison ne fait pas de quartier et ne porte pas de montre, et cependant elle marque le temps à sa façon en signalant l'arrivée des saisons que ce soit par l'éclosion des perce-neiges ou bien des magnolias. Ainsi faut-il s'ajuster dans le temps et l'espace si on désire la cueillir à son apogée.

Les œuvres d'art, tout comme les floraisons ponctuelles, ont souvent quelque chose à dire sur leur époque. Et comme toutes choses qui poussent, elles se construisent sur des réactions minutieuses dans leur environnement immédiat. Les œuvres d'art sont les fleurs de la chronologie historique.

Tremblay a commencé à exposer à New York en 1990 et depuis a eu maintes expositions en Europe et aux Etats Unis. Son travail a été montré récemment au cours de l'exposition Dynamo au Grand Palais, Paris, en 2013. Maintenant il prépare une rétrospective de mi carrière à la Kunsthalle de Berne pour l'été 2015.

Pour davantage d'informations, veuillez contacter NOS :
info@nonobjectifsud.org

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NOS 2013 Exhibition Press Release
For Immediate Release

NOS 2013

STEPHEN ELLIS & ALLYSON VIEIRA

Bâtir sur / Bâtir contre - Build on / Build against

June 29 – September 1, 2013
Opening: Friday June 28 from 4 - 7 pm
 Hours: Saturdays and Sundays from 3 - 6pm and by appointment.

Stephen Ellis and Allyson Vieira are the resident artists at NOS for 3 weeks this June. Their residency will culminate in Build on / Build against, an exhibition open to the public from June 29 through September 1.

Build on / Build against sets Ellis and Vieira, respectively painter and sculptor upon the various possibilities of site-specific interaction.  Ellis will paint two large mural works on the West and East walls of the upstairs gallery.  Along side his studio practice, he has a history of large wall works with commissions by MoMA/PS1 in 1997 and Rosamund Felsen Gallery, Los Angeles in 1998.  Allyson Vieira will create a site-specific, transparent labyrinth in the ground floor gallery. Using everyday construction materials to recreate this ancient form, Vieira here pursues her interests in archetypal structures.

Stephen Ellis lives and works in New York City. His last solo exhibition was in 2012 at Von Lintel Gallery in New York.  Ellis’s’ paintings are included in numerous public and private collections across the United States and Europe, such as the Albright-Knox Gallery, Buffalo, the Brooklyn Museum of Art, the Fogg Museum at Harvard University, the Ashmolean Museum, Oxford (England) and the Fonds National d’Art Contemporain (FNAC) in France. EHis work was included in Géometries provisoires, an exhibition curated by Eric de Chassey and Camille Morineau at the Musée d’Art Moderne de Saint Etienne in 1997.  More recently, his work was on view in Conceptual Abstraction, a historic group exhibition at Hunter College Gallery organized by Pepe Karmel and Joachim Pissarro in October 2012.

Allyson Vieira lives and works in New York City. In 2012, she had two public commissions on view in New York.  The first in the exhibition Lilliput on The High Line and the second in the Public Art Fund’s Configurations at MetroTech Center Commons, Brooklyn, NY, on view through September, 2013.  This year  she mounted her second solo exhibition at Laurel Gitlen in New York.  Her work was also included in A Handful of Dust at Santa Barbara Contemporary Arts Forum, and is currently on view in Remainder at the Philbrook Museum of Art, in Tulsa, Oklahoma. She will be the subject of a solo exhibition at the Kunsthalle Basel, Switzerland opening in September 2013.

NOS will publish a catalogue at the close of the exhibition

For further information, please contact NOS at info@nonobjectifsud.org

 

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Communiqué de Presse PDF Français

NOS 2013 Communique de Presse
Pour publication immédiate

NOS 2013

STEPHEN ELLIS & ALLYSON VIEIRA

Bâtir sur / Bâtir contre - Build on / Build against

29 juin – 1er septembre 2013
Vernissage : vendredi 28 juin, de 16 heures à 19 heures
Horaires : samedi et dimanche, de 15 à 18 heures, et sur rendez-vous.
Stephen Ellis et Allyson Vieira sont les artistes en résidence de NOS pendant trois semaines au mois de juin. Leur résidence culminera avec l’exposition Bâtir sur/ Bâtir contre, qui sera ouverte au public du 29 juin au 1er septembre.

Bâtir sur/ Bâtir contre donne à Ellis et à Vieira, respectivement peintre et plasticienne, diverses possibilités d’interagir en fonction des particularités des lieux. Ellis créera deux larges peintures sur les murs ouest et est, au premier étage de la galerie. Outre son travail en atelier, il a réalisé d’importantes œuvres murales à la suite de commandes passées par le MoMA/PS1 en 1997 et la Rosamund Felsen Gallery à Los Angeles en 1998. Allyson Vieira créera un labyrinthe transparent in situ, au rez-de-chaussée de la galerie. Recourant à des matériaux de construction de tous les jours pour recréer cette forme ancienne, Vieira continuera d’explorer à cette occasion les structures archétypales.

Stephen Ellis vit et travaille à New York. Sa dernière exposition personnelle lui a été consacrée en 2012 à la Von Lintel Gallery à New York. Ses peintures figurent dans de nombreuses collections publiques et privées aux États-Unis et en Europe : Albright-Knox Gallery (Buffalo), Brooklyn Museum of Art (New York), Fogg Museum (Université Harvard), Ashmolean Museum à Oxford (Grande-Bretagne) et Fonds National d’Art Contemporain (FNAC), en France. Ses œuvres ont figuré dans Géométries provisoires, une exposition organisée par Eric de Chassey et Camille Morineau au Musée d’Art Moderne de Saint-Etienne en 1997. Plus récemment, ses toiles ont été montrées à l’occasion de Conceptual Abstraction, une exposition collective historique à la Hunter College Gallery, organisée par Pepe Karmel et Joachim Pissarro en octobre 2012.

Allyson Vieira vit et travaille à New York. En 2012, elle a créé deux œuvres à la suite de commandes publiques qui ont été exposées à New York: la première à l’occasion de l’exposition Lilliput, au High Line, et la seconde dans les Configurations du Public Art Fund, au MetroTech Center Commons, à Brooklyn (New York), qui durera jusqu’en septembre 2013. Sa deuxième exposition personnelle a eu lieu à la Laurel Gitlen Gallery à New York. Ses œuvres ont également figuré dans l’exposition intitulée A Handful of Dust au Santa Barbara Contemporary Arts Forum et sont actuellement exposées dans le cadre de l’exposition intitulée Remainder au Philbrook Museum of Art à Tulsa (Oklahoma, USA). Une exposition personnelle lui sera consacrée à la Kunsthalle de Bâle (Suisse) à partir de septembre 2013.

NOS publiera un catalogue à la fin de l’exposition.

Pour toute information supplémentaire, veuillez contacter NOS à l’adresse électronique suivante : info@nonobjectifsud.org

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NOS PRESS RELEASE YING YANG MUSIC 2011

For Immediate Release

NOS 2012
Après tout, ....., After all

Une exposition organisée par / An exhibition curated by Dan Walsh

13 juillet – 2 septembre / 13 July  – 2 September 2012

Vernissage: vendredi 13 juillet de 16h à 19h / Opening: Friday 13 July from 4 - 7 pm
Horaires: samedis et dimanches de 15h à 18h et sur rendez-vous
Hours: Saturdays and Sundays from 3 - 6pm and by appointment.

Dan Walsh will curate or "direct" artists Greet Billet, Jeff Gibson and Stephen Sprott as "method" artists in making a mise-en-scène, a possible scenario of "everything and nothing." The artists will create individual works that together make a sort of stage or set to incite this discussion that, in the end, should be totally obvious and profoundly obscure.

Après tout / After All is a work in progress, an attempt to bring together and compare the states of too much and too little information. On one hand, we are bombarded by the endless choices of today's media, while on the other we are frightened by the idea of no distractions, a vacuum-like silence that is supposed to be an ideal state of many philosophies.
Dan Walsh is a painter, printmaker and bookmaker based in New York City. Born in Philadelphia in 1960, he received his BFA from Uarts (formerly Philadelphia College of Art), Philadelphia, and his MFA from Hunter College, City University of New York.

Walsh's work has been exhibited in venues throughout the United States and Europe, including The Museum of Modern Art, New York, NY, the Museum of Art at Rhode Island School of Design, Providence, Rhode Island; the Tate St. Ives, Cornwall, UK; Slewe Gallery, Amsterdam Netherlands; Paula Cooper Gallery, New York; Galerie Tschudi, Zuoz, Switzerland; Patrick de Brock Gallery, Knokke, Belgium; Galerie Xippas, Paris, France.; Saatchi Gallery, London, UK; P.S. 1 Contemporary Art Center, Long Island City; the New Museum of Contemporary Art, New York; the Centre d’Art Contemporain la Synagogue de Delme, France. His prints and limited edition books are in the collection of The Museum of Modern Art. He was also included in the 2003 Ljubljiana Biennial, Slovenia, and the 2003 Lyon Biennial of Contemporary Art, France. He is represented by Paula Cooper Gallery.

In addition to exhibiting his own work, Walsh's curated shows include: "Demonstration," Ventana 244, Brooklyn, NY; "Revisited," La Salle de Bains, Lyon, France; "7 Grays," Paula Cooper Gallery, New York and "Group Exhibition: Wayne Gonzales, Robert Grosvenor, Roy Lichtenstein, Rita McBride, Dan Walsh,” Paula Cooper Gallery, New York, NY.

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NOS PRESS RELEASE YING YANG MUSIC 2011

For Immediate Release
June 12, 2011

NOS 2011
YIN YANG MUSIC

Exhibition: July 2- September 4, 2011
Hours: Saturdays and Sundays, 3 – 6 pm and by appointment
Opening: Saturday July 2 from 4 to 7 pm
Location: La Barralière, Chemin de Visan, 26790 Tulette, France

We are pleased to announce YIN YANG MUSIC, our sixth summer NOS exhibition and residency program curated by artist Amy Granat.

Artists included:

Richard Aldrich, Amy Granat & Stefan Tcherepnin
Ann Craven & Peter Halley
Jacob Kassay & Dan Graham
Ana Cardoso & Lisa Oppenheim
David J. Merritt
Carlos Reyes
G. William Webb
Elliott Wright

Inspired by Dan Graham’s Pavilion (2002), YIN YANG MUSIC will focus on pairings and relationships between artists. The exhibition will include sound, music and video. In addition, wall works, sculpture and site-specific installations will complete the exhibition.

At the close of the exhibition, NOS will publish a catalogue with a text by Amy Granat and curator/art historian Anthony Huberman.



NOS Press Release YING YANG MUSIC 2011

Pour publication immédiate
12 juin 2011

NOS 2011
YIN YANG MUSIC

Exposition: 2 juillet – 4 septembre 2011
Horaires: samedis et dimanches de 15 à 18 heures et sur rendez-vous
Vernissage: Samedi 2 juillet de 16 à 19 heures
Lieu: La Barralière, Chemin de Visan, 26790 Tulette, France

Nous sommes heureux d’annoncer YIN YANG MUSIC, notre sixième exposition estivale NOS et résidence d’artistes organisée par l’artiste Amy Granat.

Artistes:

Richard Aldrich, Amy Granat & Stefan Tcherepnin
Ann Craven & Peter Halley
Jacob Kassay & Dan Graham
Ana Cardoso & Lisa Oppenheim
David J. Merritt
Carlos Reyes
G. William Webbemail
Elliott Wright

Inspirée par le Pavillon (2002) de Dan Graham, YIN YANG MUSIC portera sur les relations entre artistes et les couples qu’ils peuvent constituer entre eux. L’exposition comprendra du son, de la musique et des vidéos. De plus, des œuvres murales, sculptures et installations in situ complèteront l’exposition.

Au terme de l’exposition, NOS publiera un catalogue qui comprendra un texte rédigé par Amy Granat et Anthony Huberman, commissaire et historien de l’art.

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NOS 2010 July

Non-Objectif Sud (NOS)

Press Release
le beau le bien le vrai

Non-Objectif Sud (NOS) is pleased to present its fifth exhibition and residency program with
le beau le bien le vrai, an exhibition curated and organized by Tilman and Petra Bungert
of CCNOA (Center for Contemporary Non-Objective Art, Brussels, Belgium).

The exhibition will take place at La Barralière, Tulette, France
July 11 through September 12, 2010.

Artists:
Massimiliano Baldassarri
Francisco da Mata
Camila Oliveira Fairclough
Sacha Goerg
Alexandra Guillot
Colombe Marcasiano
Guillaume Millet
Roland Orépük
Benjamin Rivière
Ingrid Maria Sinibaldi
Damien Sorrentino
Cédric Teisseire
Wilson Trouvé
Emmanuel Van der Meulen

 

The exhibition project le beau le bien le vrai (named after a work of the same title by Damien Sorrentino) presented by NOS aims to survey artistic production focusing on the realm of reductive and conceptual art within the perimeters of a more regional context. For this exhibition CCNOA has invited 14 artists working in the francophone -and neighboring francophone countries- cultural landscapes. The participating artists live and work in Paris, Marseille and Nice (France) as well as Grenoble, Geneva and Neuchâtel (Switzerland) and have studied at renowned art schools including the Villa Arson, Nice.

In addition to painting, sculpture and video works, le beau le bien le vrai will also present site-specific works - both indoors and outdoors.  Turning NOS into their temporary studio, the artists will expand and reflect on NOS’s magnificent setting and the environment.

Since its inception in 1998, CCNOA, a multidisciplinary non-for-profit art organization currently based in Brussels, has established a platform to review and introduce contemporary artistic positions, strategies and developments in the field of reductive art on an international level. Focusing for the past 12 years on the dialogue between artists, art-professionals and art-lovers from around the globe, CCNOA has helped to renew the discourse surrounding the subject of contemporary reductive art and has inspired many others to set up similar organizations.

To broaden communication and exchange between artists and the public, CCNOA has also organized a series of traveling group exhibitions in the USA, Australia and Europe in addition to its ongoing exhibition program in Brussels. Visit http://www.ccnoa.org for further information.


About NOS

NOS was founded by co-directors Andrew Huston and Karole Vail in 2005 as a non-for-profit alternative to the institutional space of the commercial art gallery. NOS is located at La Barralière, a farmhouse with an adjoining exhibition space in the Rhône Valley 50 kilometers north of Avignon. Each summer, artists are invited in residence to collaborate, create and exhibit site-specific artworks within this Kunsthalle platform.

For further information, please visit:
http://www.nonobjectifsud.org

Media contact:
For further information or images, please contact info@ccnoa.org or info@nonobjectifsud.org

 

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NOS 2010 Juillet

Non-Objectif Sud (NOS)

Communiqué de presse
le beau le bien le vrai

Non-Objectif Sud (NOS) a le plaisir de présenter sa cinquième exposition et son programme
de résidence artistique avec le beau le bien le vrai une exposition organisée par Petra
Bungert et Tilman de CCNOA (Center for Contemporary Non-Objective Art, Bruxelles, Belgique)

L’exposition aura lieu à La Barralière, Tulette, France du 11 juillet au 12 septembre 2010.

Artistes participants :
Massimiliano Baldassarri
Camila Oliveira Fairclough
Sacha Goerg
Alexandra Guillot
Colombe Marcasiano
Francisco da Mata
Guillaume Millet
Roman Orepük
Benjamin Rivière
Ingrid Maria Sinibaldi
Damien Sorrentino
Cédric Teisseire
Wilson Trouvé
Emmanuel Van der Meulen

Le beau le bien le vrai a pour but de présenter la production artistique focalisée autour de l’art réductif et conceptuel créée dans un contexte régional. A l’occasion de cette exposition, CCNOA a invité quatorze artistes provenant d’un paysage culturel francophone ainsi que de pays francophones voisins. Ceux-ci vivent et travaillent à Grenoble, Paris, Marseille et Nice (France) ainsi qu’à Genève et Neuchâtel (Suisse) et ont fait leurs études dans de diverses écoles d’art renommées dont la Villa Arson de Nice.

Au delà de la peinture, la sculpture et la vidéo, l’exposition présentera également des oeuvres et des installations in situ, aussi bien à l’intérieur qu’à l’extérieur de la galerie. Transformant NOS en atelier temporaire, les artistes pourront ainsi développer maintes idées et refléter sur le cadre magnifique de NOS et son environnement.

Depuis sa création en 1998, CCNOA, une organisation pluridisciplinaire basée à Bruxelles, a établi une plateforme ou s’élaborent des projets artistiques contemporains, des stratégies et des développements dans le cadre de l’art réductif a une échelle internationale. Polarisant ces douze dernières années sur le dialogue entre artistes, professionnels de l’art et amateurs d’art du monde entier, CCNOA a contribué au renouvellement du discours autour de l’art réductif contemporain et a inspiré un grand nombre d’artistes pour monter des organisations similaires à un niveau international.

Afin d’élargir la communication et les échanges entre artistes et le public, CCNOA a aussi organisé une série d’expositions itinérantes aux Etats-Unis, en Australie et en Europe autre à son programme d’expositions à Bruxelles. Pour davantage d’informations, consultez : http://www.ccnoa.org

 

A propos de NOS

NOS a été fondé en 2005 par Andrew Huston et Karole Vail comme association à but non lucratif telle une alternative à l’espace institutionnel de la galerie commerciale. Les expositions et les programmes de NOS se tiennent à La Barralière, un mas provençal comprenant un vaste espace d’exposition dans la vallée du Rhône, a 50 kilomètres au nord d’Avignon. Chaque été, plusieurs artistes se retrouvent sur invitation à participer à l’exposition et la résidence afin de pouvoir collaborer, créer et y exposer des œuvres dans un cadre qui se rapproche du modèle de la Kunsthalle.

Pour plus d’information et visuels, consultez et contactez:
http://www.nonobjectifsud.org
E-mail: info@nonobjectifsud.org
http://www.ccnoa.org
E-mail: info@ccnoa.org

 

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NOS 2010 May

Press Release
Dennis Bellone paintings 1990-2010


Exhibition:
8 May - 6 June 2010

Friday, Saturday and Sunday
12 noon to 6pm or by appointment

Non-Objectif Sud, in collaboration with Lisa Jacobs Fine Art, is pleased to present Dennis Bellone Paintings 1990-2010. This is the first New York solo exhibition of New York based artist Dennis Bellone. Housed at 11 Scholes Street in Williamsburg, Brooklyn, this is the first in a series of pop-up gallery exhibitions organized by Non-Objectif Sud with Lisa Jacobs Fine Art.

Dennis Bellone has been experimenting for more than 20 years with different art styles and subject matter as well as with a variety of materials and techniques. While he has exhibited his film, photographic and performance based works worldwide, his creative diversity is demonstrated powerfully in a group of paintings that he has been working on from 1990-2010. Bellone applies a stark white ground layer which becomes the foundation for his demonstrative surfaces, abstract forms, and lines of pure color. The resulting works skeptically render subjectivity relative, and by externalizing interpretation show precisely how a picture may cohere before us as just that – as a picture, and nothing more. Variously spare, animated, and richly hued, Bellone’s paintings demonstrate a striking formal and emotional range.

He gained notoriety in Belgium when he challenged curator Jan Hoet (the director of S.M.A.K) to a boxing match in 1999. Bellone has exhibited his film, photographic and performance based work worldwide and he is represented in the collections of the Centre Pompidou in Paris and S.M.A.K. in Ghent.

 

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NOS 2009 October

Press Release
Ian Tyson - Recent sculpture

Exhibition: 4 October - 1 November 2009
Saturdays and Sundays: 3pm - 7pm or by appointment
Opening: Saturday 3 October, 4pm - 7pm

Non-Objectif Sud, Inc. is pleased to present Ian Tyson Recent Sculpture

For the last 10 years the British artist Ian Tyson has been living and working in the Vaucluse, France. His work centres on a variety of sculptures and drawings, which are shown in this exhibition.

The sculptures are constructed from either wood, steel tube, bronze or stone. They range from 3 meters to 50 centimeters in height and breadth and are geometric in construction. They are, above all, reflections of the light and architectural space of the South of France.

These works represent a very personal Platonic interpretation of the world the artist inhabits and range from homage and votive to the formal, altering space viewed through the openings in the sculptures.

 

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NOS 2009
Octobre

Communiqué de presse
Ian Tyson - Scultpures récentes

Exposition: 4 octobre - 1 novembre 2009
Samedi et dimanche: de 14h à 19h ou sur rendez-vous
Vernissage: samedi 3 octobre, de 16h à 19h

Non-Objectif Sud, Inc. présente Ian Tyson Sculpture récentes

Depuis 10 ans, l’artiste anglais Ian Tyson habite et travaille dans le Vaucluse en France. Son travail se manifeste autour de sculptures et dessins qui sont présentés dans cette exposition. Les sculptures sont construites en bois, tubes en acier, bronze ou pierre. Leurs dimensions varient de trois mètres à cinquante centimètres de hauteur et de largeur et sont de construction géométrique. Elles sont, par-dessus tout, des réflexions de la lumière et de l’espace architectural du midi de la France.

Ces œuvres représentent une interprétation très personnelle platonique du monde qu’habite l’artiste et s’étendent de l’aspect de l’hommage et du votif à celui du formel, en altérant l’espace entrevu à travers les ouvertures des sculptures.

Né en 1933, Tyson a fréquenté les écoles d’art à Birkenhead (Birkenhead School of Art) et Londres (Royal Academy School, Peinture). Il a enseigné aux écoles de Farnham, St. Martins et Wimbledon comme professeur ainsi qu’à l’occurrence à l’Université du Wisconsin et l’Université de Californie à San Diego. Ses œuvres se trouvent dans de nombreuses collections publiques et privées en Europe, le Royaume-Uni et les Etats-Unis.

NOS

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NOS 2009 July

Press Release
Hand in Hand

Exhibition: 12 July - 7 September 2009
Saturdays and Sundays: 3pm - 7pm or by appointment
Opening: Sunday 12 July, 3pm - 7 pm

Support has been provided by the New York Foundation for the Arts (NYFA)

Non-Objectif Sud, Inc is pleased to present Hand in Hand, its exhibition for the summer of 2009, featuring the work of nine international artists working in various media. Embracing disparate approaches and an array of form, the works share affinities that are not immediately plain. With many of the works executed on site at La Barraliere, the individual artists engage specificity, convention, contingency, and duration to indite an uncommon orientation where awareness is externalized in unexpected ways. This particular type of embodiment, sensed as an abstract personalization of thought, couples an atypical realization of the works themselves to the palpable ground of their immanent presence. Hand in Hand tests the representation of reality by examining the underlying structure of what is seen, and proposes a material reconfiguration of what is shown.

Dennis Bellone is an artist who works in multiple mediums. He is represented in the collections of the Center Pompidou in Paris and S.M.A.K in Ghent.

Linda Francis is a painter who exhibits widely in the US and abroad. A survey of paintings and drawings was shown at the Sarah Moody Gallery of Art at the University of Alabama, and new work was recently seen at Minus Space Project Room and at Janet Kurnatowski Gallery in New York.  Francis is represented in numerous public and private collections.

John Finneran's exhibition Night Fence, a group of paintings in oil and enamel on aluminum, was seen at Upstairs Berlin last fall. His work was the subject of two solo shows at Rivington Arms in New York.

Josephine Halvorson will exhibit new paintings this fall at Monya Rowe Gallery in New York and next spring at NT Gallery in Bologna. Her work was recently seen at Sikkema-Jenkins & Company, at Cuchifritos, and at Sue Scott Gallery, all in New York.

Suzanne Hill uses organic materials such as herbs, valued for their scent and taste, which are incorporated in non-traditional ways. Her 'Biome' works were installed in public spaces the two previous summers during a residency at the Fondazione Tolenti in Venice.

Jim Lee's second New York solo exhibition, Paranoid, an installation of painted objects and impermanent structures which altered the character of the gallery, was recently seen at Freight + Volume. Lee also curated Accident Blackspot for F+V last spring.

Andreas Reiter Raabe is an artist and educator whose projects including painting, photography, sculpture, and film have been seen at the Mies van der Rohe Haus in Berlin, at Christine Koenig Galerie in Vienna, and at Sarah Cottier Gallery in Sydney. His work is a part of Sammlung Daimler in Stuttgart and Berlin.

Jackie Saccoccio organized Blue Balls, an immersive collaborative installation seen last winter at APF Lab in New York. She has had solo shows of her paintings and wall drawings at Eleven Rivington Gallery in New York and at Galerie Michael Neff in Frankfurt, among others.

Michael Zahn's exhibition As Michael Zahn was seen at Eleven Rivington Gallery in New York last spring. Recent work was included this spring in exhibitions at Pharmaka in Los Angeles and at Gavin Brown's Enterprise in New York. He has organized the exhibition at Non-Objectif Sud for the summer of 2009 along with co-directors Andrew Huston and Karole Vail.

For further information, please contact:
Andrew Huston and Karole Vail, co-founders/directors NOS
Tel: +33.685.543.576
Tel: +1.646.325.45.81
E-mail: info@nonobjectifsud.org

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NOS 2009 Juillet

Communiqué de presse
Hand in Hand (Main dans la Main)

Exposition: du12 juillet au 7 septembre 2009
Samedi et dimanche de 15h à 19h
Vernissage: dimanche 12 juillet, de 15h à 19 h

Nous remercions New York Foundation for the Arts (NYFA) de leur soutien

Non-Objectif Sud Inc. (NOS) a le plaisir de présenter cet été leur prochaine exposition intitulée Hand in Hand (Main dans la Main) qui comprend le travail de neuf artistes internationaux travaillant dans des médias différents. Adoptant des méthodes disparates et une vaste gamme de formes, ces œuvres partagent des affinités qui ne sont pas immédiatement apparentes. Avec bien des œuvres exécutées sur place, chacun des artistes engage la spécificité, les conventions et la contingence afin d’établir une orientation peu commune où la perception s’extériorise de manière inattendue. Ce genre d’incarnation particulière, perçue comme une personnalisation de pensée plutôt abstraite, accouple une réalisation atypique des œuvres elles-mêmes au terrain palpable de leur présence immanente. Hand in Hand s’interroge sur la représentation de la réalité en examinant la structure sous-jacente de ce que l’on voit, et propose une reconfiguration matérielle de ce qui est montré.

Dennis Bellone travaille de médias différents. Son travail se trouve dans les collections du Centre Pompidou, Paris et du S.MA.K à Gand.

Linda Francis est une artiste peintre qui a beaucoup exposé aux Etats-Unis et à l’étranger. Une rétrospective de toiles et d’œuvres sur papier fut présentée a la Sarah Moody Gallery of Art à l’Université de l’Alabama, et de nouveaux travaux furent récemment exposés à Minus Space Project Room et à la Janet Kurnatowski Gallery a New York. Ses œuvres sont représentées dans de nombreuses collections privées et publiques.

L’exposition de John Finneran intitulée Night Fence, un ensemble de peintures faites à l’huile sur toile et d’email sur aluminium fut présentée chez Upstairs Berlin en automne 2008. Il a eu deux expositions personnelles chez Rivington Arms à New York.

La prochaine exposition de Josephine Halvorson sera à la Monya Rowe Gallery de New York et à la NT Gallery de Bologne en Italie au printemps prochain. Elle a récemment exposé à New York, notamment chez Sikkema-Jenkins & Company, Cuchifritos, et à la Sue Scott Gallery.

Suzanne Hill utilise des matières biologiques comme des herbes, fort appréciées pour leur senteur et leur goût, et incorporées de manière originale. Ses travaux «Biome» ont été présentés à la Fondazione Tolenti de Venise durant une résidence d’artiste ces deux derniers étés.

La deuxième exposition personnelle de Jim Lee, intitulée Paranoid, une installation d’objets peints et de structures temporaires modifiant le caractère de la galerie, a eu lieu chez Freight + Volume.  Lee a également organisé Accident Blackspot chez F+V le printemps dernier.

Andreas Reiter Raabe est un artiste et éducateur travaillant avec la peinture, la photographie, la sculpture et le cinéma. Ses travaux ont été exposés à la Mies van der Rohe Haus in Berlin, à la Christine Koenig Galerie, Vienne (Autriche) et à la Sarah Cottier Gallery in Sydney. Son travail fait partie de la Sammlung Daimler à Stuttgart et Berlin.

Jackie Saccoccio fut l’organisatrice de Blue Balls, une installation collaborative  au APF Lab à New York cet hiver passé. Elle a eu des expositions personnelles de ses tableaux et de ses œuvres murales chez Eleven Rivington Gallery à New York et à la Galerie Michael Neff à Francfort, entre autres.

L’exposition de Michael Zahn intitulée As Michael Zahn a été présentée à la Eleven Rivington Gallery à New York au printemps dernier. Ses peintures récentes furent comprises ce printemps dans l’exposition My Certain Fate au Pharmaka à Los Angeles.  Il est le commissaire de l’exposition à La Barralière cet été, organisée en collaboration avec les co-directeurs de NOS Andrew Huston et Karole Vail.

Pour des informations supplémentaires, veuillez contacter:
Andrew Huston/Karole Vail, co-fondateurs/directeurs NOS
Tel: 1-646.325.45.81
E-mail: info@nonobjectifsud.org

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NOS 2008


Press release
NOS Open

Exhibition: June 15 – September 7, 2008
Saturdays and Sundays: 3pm - 7pm or by appointment
Opening: Saturday 14 June, 3pm - 7 pm

Non-Objectif Sud, Inc. (NOS) is pleased to present its third annual exhibition entitled NOS Open which is taking place at La Barralière from June 15 through September 7, 2008. NOS invites artists, curators and colleagues to spend several days together, collaborate on and install an exhibition.

This summer, the participating international artists include Tanya Barr, Tania Kitchell, Ati Maier, Clive Murphy, Gary Rough, Blair Thurman and Lars Wolter who are exhibiting at NOS for the first time. Working in a variety of media from wall painting, drawing, photography and video to site-specific installations, sculpture and landwork, several artists interact with the surrounding provencal landscape.

Site-specific projects include Gary Rough’s first land work titled Eighteenth hole (for the Stonebreakers), a homage to St Andrew’s famed golf course, and Lars Wolter’s concrete/non-objective wall mural Untitled, a fractured grid overlayed with negative space.  Other works by Rough comprise two series of drawings and an installation entitled Not too many, not too few , thirteen crosses made on site with materials gleaned from the property as part of the NOS residency. Tanya Barr introduces her first video entitled Principle of Polarity, a pulsating nocturne shot from the rooftops of Williamsburg in Brooklyn as well as an installation entitled As Above, So Below created on site.  Tania Kitchell’s The Garden Grows presents a series of wooden reliefs composed of drawings and texts addressing ideas of space and vegetation in the landscape and her own memories of previous visits to La Barralière.

Ati Maier’s compact paintings and drawings explode the idea of landscape from a singular view to a weaving vision of terrrestrial, cosmic and abstracted spaces in carnival colours. Her paintings carefully control a fleating chaos before the viewer, up–ending any sence of classical perspective. Clive Murhpy’s piece, a searing text into the wall, entitled You are beautiful because we care, was created as a performance during the opening. Blair Thurman works primarily in neon and his piece Good Hex offers a contemporary hex for the French barn.An illustrated catalogue with a text by the free-lance writer Mark Baillie will presently be available.

For further information, please contact NOS directors Andrew Huston or Karole Vail at andrewhuston@gmail.com and karolevail@gmail.com NOS thanks the artists for their participation, as well as its sponsors, colleagues, friends and family for their support and on-going assistance.

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NOS 2008


Communiqué de presse
NOS Open

Exposition: 15 juin au 7 septembre 2008
Samedi et dimanche de 15 à 19 heures
Vernissage: samedi 14 juin de 15 heures à 19 heures
Vin offert par la cave les Coteaux de Visan

Non-Objectif Sud, Inc. (NOS) a le plaisir de présenter sa troisième exposition annuelle intitulée NOS Open qui se tiendra à La Barralière du 15 juin au 7 septembre 2008. NOS convie artistes, curateurs et collègues à passer quelques jours ensemble, à collaborer et à monter une exposition. Une grange lumineuse à deux étages sert de cadre à l’exposition, ainsi que des champs qui permettent de créer des installations extérieures.

Cet été, les artistes sont Tanya Barr, Tania Kitchell, Ati Maier, Clive Murphy, Gary Rough, Blair Thurman et Lars Wolter, dont les oeuvres mêlent alternativement la peinture murale, le dessin, la photographie et la vidéo ainsi que des installations créées spécialement pour l’exposition qui jouent et communiquent avec le paysage provençal.

Un catalogue en couleur avec un texte de l’écrivain Mark Baillie sera disponible.

Pour toutes informations supplémentaires, veuillez contacter les directeurs de NOS Andrew Huston et Karole Vail; andrewhuston@gmail.com et karolevail@gmail.com

NOS tient à remercier les artistes pour leur collaboration, ainsi que ses sponsors, collègues, amis et famille de leur soutien.

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NOS 2007

Press Release
Pas de soucis

17 June – 23 September 2007
Saturdays and Sundays: 3pm - 7pm or by appointment
Opening: Saturday 16 June, 3pm - 7 pm

In collaboration with CCNOA

Non-Objectif Sud, Inc. (NOS), a new exhibition space in Tulette, France, is pleased to present the group exhibition lishexhibition. Still exploring its mission that is by no means dogmatic, NOS invites artists and curators to spend a few days together, collaborate, and install an exhibition. A two-storied barn adjoining La Barralière, a nineteenth-century farmhouse in the ruggedly beautiful Drôme provençale, provides the setting for the exhibition, as well as an alternative escape to the ongoing commodification of the art industry. In such an era, the idea of a utopian artist commune and the plein-air painter and Bohemian life style have become somewhat reactionary clichés, and the wish to escape from the clasp of the dealer, the social scene, and the frenzied art world pace to a more bucolic horizon is a reality more than ever.

Last year’s inaugural exhibition was dedicated to a panoply of international artists, many of whom work in a nonobjective and minimalist style. This year’s exhibition is curated by Petra Bungert, the director and founder of the Center for Contemporary Non-Objective Art (CCNOA), an established art center based in Brussels for emerging and established artists working in contemporary, abstract art. Moreover, CCNOA disseminates a variety of international creative identities and, significantly, creates exchanges with selected art centers, such as NOS.

French for ‘no worries, mate’, conveys the laissez-faire attitude conditional to the noonday heat of southern France. Such an environment may seem antithetical to the rigorous and disciplined art practice, yet one need only think of Paul Cézanne’s tireless gaze upon Mont Ste-Victoire—located not so far away—as he explored and developed a new visual language and human perception that would change the course of art and thus create a cool compatibility between summer nonchalance and artistic thought and exercise.

This year NOS and CCNOA present the work of 21 international artists – namely John Armleder, John Beech, Cedric Christie, Ward Denys, Clemens Hollerer, Andrew Huston, Renée Levi, Mathieu Mercier, Gerold Miller, Olivier Mosset, Benjamin Rivière, Perry Roberts, Gerwald Pockenschaub, Léopoldine Roux, Michal Skoda, Tilman & Wolfgang Glum, Emmanuelle Villard, Jan Maarten Voskuil, Dan Walsh, and Beat Zoderer, who explore the boundless territories of abstract, nonobjective, concrete, and conceptual art through a dialogue of form and color, working with an eclectic choice of materials, including industrial-based and found objects. By alternately fusing the abstract, the decorative, and the utilitarian, their works interact on the borders of painting, sculpture, installation, architecture, and video, while presenting a complex visual vocabulary, both playful and serious, and expressing the dynamic diversity and relevance of abstract art practice today. To paraphrase the Swiss artist Max Bill, who advocated that abstract thoughts should be represented in a sensuous and tangible form, the collaboration between artists and curators, stimulated by the nearby majestic Mont Ventoux once praised by the fourteenth-century poet Petrarch and the roaring mistral and the colors and fragrances typical of southern France, offer a unique artistic, personal, and sensorial experience inherent to the ethos of NOS.

The exhibition will include large site-specific outdoor installations, paintings, objects, multiples, audio, and video works and will be accompanied by a 24-pages full-color publication.

CCNOA receives support from the Flemish Authorities (B), the Flemish Community Commission of the Brussels-Capital Region (B) & the CCNOA Friends. The exhibition & publication received additional support from Alain Bilteryst N.V./S.A. (B), Anne Buckingham (B), Eleven Fine Art (UK), Eric Linard Editions (F), Galerie Frederic Desimpel (B), Gillis N.V./S.A. (B), the HISK Gent (B), the artists & their representatives. We extend our special thanks to Joy & David Huston, the participating artists & their representatives as well as the artists who supported the NOS 2007 fundraising event.

 

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NOS 2007

Communiqué de presse
Pas de soucis

17 juin – 23 septembre 2007
Samedi et dimanche de 15 à 19 heures
Vernissage: samedi 16 juin de 15 heures à 19 heures

Non Objectif Sud ,Inc. (NOS), un nouvel espace d’expositions à Tulette en France, a le plaisir de présenter l’exposition de groupe Pas de soucis. Cette année, alors même qu’il s’apprête à monter sa deuxième exposition annuelle d’été, Non-Objectif Sud (NOS) a bouclé la boucle. En continuant d’explorer sa mission pas le moins du monde dogmatique, le centre convie artistes et curateurs à passer quelques jours ensemble, à collaborer et à installer une exposition. Une grange à deux étages qui jouxte La Barralière, un mas du XIXe siècle dans la Drôme provençale, sert de cadre à l’exposition, et offre un moyen alternatif d’échapper à la marchandisation progressive du secteur de l’art.

L’exposition de cette année, intitulée Pas de soucis, est organisée par Petra Bungert, directrice et co-fondatrice du Center for Contemporary Non-Objective Art (CCNOA) de Bruxelles, un espace de rencontre ouvert aux artistes nouveaux et établis travaillant dans la veine contemporaine et abstraite. Le CCNOA sert aussi à faire connaître diverses identités créatives internationales, et, de manière importante, crée des échanges avec des centres d’art choisis, y compris Non-Objectif Sud. Le titre de l’exposition, Pas de soucis, est évocateur du laissez aller que l’on associe à la chaleur de midi dans le Sud de la France. Un tel cadre peut sembler l’antithèse d’une pratique artistique rigoureuse et disciplinée, mais il suffit de penser au regard que Paul Cézanne portait inlassablement sur la montagne Sainte-Victoire — située non loin d’ici — en explorant et en élaborant un nouveau langage visuel et une perception qui allaient bouleverser l’évolution de l’art, et rendre compatibles la nonchalance estivale et la réflexion et la pratique artistiques.

Cette année, NOS et CCNOA présentent le travail de 21 artistes internationaux, notamment John Armleder, John Beech, Cedric Christie, Ward Denys, Clemens Hollerer, Andrew Huston, Renée Levin, Mathieu Mercier, Gerold Miller, Olivier Mosset, Benjamin Rivière, Perry Roberts, Gerwald Rockenschaub, Léopoldine Roux, Michal Skoda, Tilman & Wolfgang Glum, Emmanuelle Villard, Jan Maarten Voskuil, Dan Walsh et Beat Zoderer qui explorent les territoires infinis de l’art abstrait, non objectif, concret et conceptuel à travers un dialogue engagé entre la forme et la couleur, et en utilisant un ensemble éclectique de matériels, notamment des objets trouvés et à usage industriel. En mêlant alternativement l’abstrait, le décoratif et l’utilitaire, leurs oeuvres communiquent à la frontière de la peinture, de la sculpture, de l’installation, de l’architecture et de la vidéo, tout en offrant un vocabulaire visuel complexe, à la fois ludique et sérieux, et en exprimant la diversité dynamique et la pertinence de l’art abstrait aujourd’hui.

Cette exposition comprend de grandes installations extérieures ainsi que de nombreux tableaux, objets divers, œuvres vidéos et audios. Un catalogue en couleur de 24 pages est aussi disponible.

CCNOA remercie les Autorités Flamandes (B), la Commission Communauté Flamande de la Région de Bruxelles et les amis de CCNOA. L’exposition et le catalogue ont aussi bénéficié du soutien d’Alain Bilteryst N.V./S.A. (B), Anne Buckingham (B), Eleven Fine Art (UK), Eric Linard Editions (F), Galerie Frédéric Desimpel (B), Gillis N.V./S.A. (B) et le HISK Gent (B). Nous tenons également à remercier Joy et David Huston, les artistes et leurs agents, aussi bien que tous les artistes et ceux qui ont participé à la soirée de bienfaisance pour NOS 2007

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